2019. december 10., kedd

Bandersnatch

A Black Mirror című sorozatot mindig is nagyon szerettem. Az összes rész, néhány kivételtől eltekintve olyan témákat boncolgat, amelyek közel állnak hozzám, vagy érdekel és teszi ezt olyan profi módon, hogy egy-egy résznél bizony keresgéltem, hogy hol van a leesett állam. Profi.
A párom talált rá erre a filmre a Netflixen. A Black Mirror csapata csinálta, bár nem a sorozat része u.n. egész estés különálló darab és hát nálam az utóbbi idők egyik, ha nem a legjobb tévés élménye...
Ugyanis a Bandersnatch egy interaktív film. A történet bizonyos részeinél mi nézők dönthetünk arról, hogy merre menjen tovább a sztori, mit tegyen egyik vagy másik szereplő. És bár vannak elsőre súlytalan döntések, de olyanok is, amelyek akár "végzetesek" lehetnek. Én nem tudom, hogy hányszor néztem meg újra komplett szakaszokat a filmből, mert olyan döntést hoztam, ami túl hamar kifutatta a sztorit és nem jutottam el a végére, így a film visszarakott egy darabon, hogy esetleg induljak a sztoriban más féle. Tényleg nem tudom, de az biztos, hogy a másfél órás film előtt ültem vagy három három és felet....
És nagyon jól szórakoztam. Nem csak a meghozandó döntéseken. A sztori is nagyon jó. A nyolcvanas évek elején van egy srác, aki egy lapozgatós fantasy regényt át akar dolgozni számítőgépes játékká. Hosszú folyamat ez, rengeteg buktatóval, csúcsokkal és gödrökkel, sok segítő vagy éppen gátló karakterrel. Ezek a kis nüanszok jó sok megoldandó helyzetet - értsd meghozandó döntéseket generálnak. Mindegyiket neked a nézőnek kell meghoznod.
A filmnek van néhány olyan jelenete ahol már csak hajszál kellett volna ahhoz a szereplő szembe fordul a kamerával, a nevemen szólít és közli, hogy ne szivassam már....hajam eldobtam!!! Eszméletlen eredeti a sztori, ílyet én még ezelőtt sosem láttam és nagyon-nagyon jól szórakoztam.

Szerintem 10/10

Neki fogok még ülni, mert messze nem láttam minden végkifejletett, nem vittem végig minden ágat. Izgat, hogy mi van ha  nem azt választom, amit eddig. Bár vannak viszonylag súlytalanabbnak tűnő választások, de kiderült, hogy ez nem így van, mindennek jelentősége van. Szóval, durván benne van a többszöri újranézés lehetősége.
A hangulat ízig-vérig adja a nyolcvanas éveket ráadásul a számítógépes játékok gyártásának világa számomra mindig is izgalmas volt. A színészek pedig nagyon jók.
A lényeg, 11 pontot adnék, ha lehetne, simán vitte nálam a maximumot. 2019 legjobb filmje volt.
Bár nekem nem volt negatívum, de nagyon kell hozzá a nyelvtudás. Sem szinkronosan sem felíratosan nem találkoztam vele. Ja és nem mellesleg a film hatására szereztem Tangerine Dream albumokat. Nagyon kíváncsi vagyok a zenéjükre...



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése