2019. december 6., péntek

Spectral

Egészen sokféle rövid értelmezést olvastam a filmről a neten. Nekem a Sólyom végveszélybe oltott Bolygó neve halál tetszett a legjobban. Azt hiszem ez áll hozzá a legközelebb. Helyzet az ugyanis, hogy a főszereplőt és három mellékszereplőt tekintve az összes játékos kőkemény kommandós, az ilyen-olyan amerikai speciális alakulatok tagja. Ők rohangálnak többnyire Budapest utcáin, ugyanis a film jelentős részét ott vették fel...
A sztori szerint egy polgárháború súlytotta Közép-európai országban - Moldovában - tevékenykedő amerikai csapatok egyik katonája elszakadt a járőröző csapattól és kóválygás közben összetalálkozott valamivel, ami megölte. Ezt a valamit csak egy spéci bevetési szemüvegen keresztül lehet látni, szabadszemmel nincs ott semmi. Ám ennél sokkal fontosabb, hogy a bevetések és a háború tudományos megközelítése fullra csődöt mond. Fogalmuk sincs, hogy mi volt az...

Ezért odarendelik azt a fizikust, aki feltalálta a spéci szemüveget. Segítsen nekik legalább értelmezni hogy mi a fene ölte meg a katonát. Odamegy be is csatlakozik egy rajtaütést végző katonai akcióba. Az akció során az a valami tizenkilenc jól kiképzett kommandóst öl meg a csapatból. Ráadásul nincs is egyedül...
Háborús alciófilm, nyakon öntve jó adag scifi-vel. Tesztoszterontól fröcsögő pasas film. Kemény csókák, olyan felszerelés, olyan mozgással, katonai nyelvezettel amitől csak lestem. Szóval na, a kicsit is magukat komolyabban vevő military fanok csorgatják majd a nyálukat:-D Jó magam egy régebbi Call of Duty - ban éreztem magam egész végig és nagyon élveztem...


Leszögezném azonban, hogy nem csak egy agyatlan hentelés. Vannak karakterek, van történetünk és van bizony derekas tudományos magyarázat is. Nem erősségem a fizika, de amit hallottam azt elhittem. Összeségében majdnem 80%-ot adtam a hitelességre a sci-fi teljes mértékű jelenléte mellett is, azzal együtt, hogy van ám benne túlzás bőségesen...
Nekem tetszett. Kedvenc filmjeim között van a Bolygó neve halál és Sőlyom végveszélyben is. A kettő keveréke csak jó lehet. Az adrenalin és a tesztoszteron fröcsög rendesen. Hát nem egy romantikus limonádé. Harc, lövöldözés és halál a pusztulat utcáin..
A szereplők teljesen rendben vannak, nem tudunk meg róluk túl sokat, de ez a film nem dráma. Senkit nem fog érdekelni, hogy a valamik elől menekülő katonákat milyen trauma érte gyerekkorukban,  A női szereplő ebben a formában teljesen felesleges egyébként, csak azárt van, mert egy valamire való amerikai filmben kell lennie nőnek...:-D


Szerintem 10/7.

Vannak hibái. Egyrészt pl. ha nagyon kritikusan nézem, komplett jelenetek vannak átírva (átemelve) a Bolygó neve halálból. De a kedvencem az amikor a tudós egy bunkerben található felszerelésből néhány óra alatt olyan fegyvereket produkál ami kb 100 generációval megelőzi a legmodernebb amerikai technológiát. De ezzel együtt is tökre élvezhető az egész. Nekem tetszett, maximálisan ajánlom...
A látvány, a harcok kidolgozása tökéletesen sikerült, nagy képernyős LCD-n baromira jól nézett ki.

 Ha rendes kritikát akartok olvasni a filmről : itt egy egy másik pedig itt
  
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése