2020. január 14., kedd

A Viszkis

Voltak elképzeléseim a filmről. Abból indultam ki magamban, mint mindenki, aki tudja, hogy ki ő. Ennek egy magyar viszonylatban jófajta akció filmnek kellett volna lennie, kellő pörgéssel, dinamizmussal, klassz forgatókönyvvel. Hiszen az alapanyag pont ilyen.
Nem fogok itt hosszasan értekezni arról, hogy ki volt a Viszkis rabló  - Google mindenki barátja - de azért a 27 rablással a háta mögött volt némi akció az életében. Ehez képest az életéből készült film, valami más lett, tagadhatatlanul jól sikerült 1 azaz 1 darab akciójelenettel.(visszaköszönt gondolatban az Aranyélet, ami bármelyik akciójelenetével még ezt az egyet is veri) Ahogy lement a film a netflixen az első gondolatom az volt, hogy ennyi? Hiányérzetem volt, keveseltem az érzést...
A film abban hibázik nagyon nagyot, hogy megpróbálja a Viszkis egész addigi életét belezsúfolni a filmbe, holott csak az a hat év amíg rablóként tevékenykedett kitehetne 2-3 részt. Na most vége a film harmadának és még csak ekkor ért át Magyarországra... hirtelen sebességbe kapcsol a sztori és gyorsan ledarálja a "maradékot" nem kellően kifejtve semmit sem, sem eseményeket sem karaktereket, az elkapására kaptunk kb öt percnyi játékídőt és vége is van.
Aránytalan, eltolódott....fontos dolgokat simán elnagyol, kevésbé fontosakat simán felnagyít. A magam részéről pl nem azért akartam megnézni a filmet, hogy megtudjam, hogy Ambrus Attila milyen gyerek volt otthon Erdélyben...pont nem érdekel. Ugyanakkor pedig a rablások alatti életéről szinte semmit nem tudunk meg. Gyors képek, szereplők által elmondott információk és ennyi...Értem én, hogy minden nem fért bele, de ha ez így van, miért próbáltak meg mégis mindent beletolni?
Nem tetszett a forgatókönyv, nem tetszettek a karakterek sem. A Viszkis is teljesen súlytalan, sem utálni sem szeretni nem lehet igazán..nem tudsz vele azonosulni...
Az autós üldözéses jelenet a film csúcspontja. Azzal maximálisan elégedett vagyok:-D Illetve azt is csíptem, hogy, egy csomó olyan helyen is járunk a film során, ahol én is járok minden nap....
A kilencvenes évek Magyarországából nem sokat kapunk. Bármikor is játszódhatott volna. Az meg a filmből nem jött át egyáltalán , hogy akkoriban celebként imádták az emberek, sokan egyenesen drukkoltak neki.

Szerintem 10/6

Jó film kategóriába tettem, még ha nekem nem is tetszett. Mert nem tetszett, többet vártam tőle. Bőven maradt hiányérzetem. Magyar viszonylatban korrekt munka, de a forgatókönyve aránytalanul sokat akar bemutatni, emiatt sztori csak addig létezik igazán, amíg átjut a határon, onnantól kezdve egy toldott-foldott rohanás az egész. Egyszer nézd meg, mert magyar, de sajnos túl sok kraft nincs benne....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése