2020. január 6., hétfő

The Outsider


Minden előzetes jel arra utalt, hogy ez a film egy remek, a japán alvilágot bemutató kvázi jakuza film lesz. Alapjában véve izgalmas világ, amiben nagyon sok szimbólum, rejtély, több száz éves hagyományok találkoznak a néha-néha kegyetlen szervezett alvilággal. Rohadt sok potenciál van ebben a világban, baromi jó filme(ke)t lehetne csinálni egy-egy történetből. Az Outsider-nek ez nem sikerült, nagyon nem.
A történet kb annyi, hogy egy japán börtönben sínylődik Nick az amerikai. Semmibe sem nézik, nem foglalkoznak vele, igazából tök jól le van a börtönben, mint szürke egér. Nem tudunk meg róla semmit, hogy ki ő, miért van ott, mit követett el, semmit. Na, emberünk egyik reggel megment egy jakuza tagot, akit a többiek felakasztanak a börtön egyik helyiségében. (Nem tudjuk meg, hogy miért teszik ezt…) A lényeg röviden annyi, hogy ezek ketten összehaverkodnak. Nick segít kijutni a jakuzának a börtönből, cserébe a jakuza ( miután Nick is szabadul) munkát ajánl neki a családnál. Persze egyre jobban belebonyolódik a család ügyeibe és egyre mélyebbre süllyed..
Nos, a történet leírás utolsó két mondatát az írói szabadság miatt biggyesztettem oda. Ugyanis történet gyakorlatilag nem létezik, illetve foltokban felismerhető. Valahogy olyan, mintha a jakuza családba bejutó amerikai 1 hetét mesélné el a film, úgy, hogy a történetnek annyi az íve, hogy hétfőn kezdődik és vasárnap van vége. Megtudjuk, hogy Nick mit tett a az egyes napokon, de ezek között gyakorlatilag semmilyen összefüggés sincs.
a film egyetlen kardozós jelenete
És sem az összes többi szereplő, sem Nick rohadtul nem segít. Színtelen, szagtalan, rémesen unalmas karakter egytől egyig mind. Lehetetlen bárkivel is azonosul, ugyanis nem tudunk meg róluk semmit sem. Nick karaktere abszolút mélypont. Semmit nem tudunk meg róla, sem azt, hogy honnan jött, miért van itt, mik a céljai, mi motiválja, semmit. Egy unalmas sótlan karakter aki a jelenetek legtöbbjében csak bambul ki a fejéből, egy szót sem szól, majd tesz valamit, többnyire azt amit mondanak neki. Egy rongybaba, aki annak ellenére, hogy főszereplő, semmit nem tesz hozzá a filmhez…
Bakker ilyen párbeszédek vannak benne:

-It’s a beautiful day…
-Yes It’s a beautiful day.

Majd percekig csönd, csak bambulnak… mekkora fordulatok, mekkora izgalom…

A forgatókönyv úgy szar, ahogy van. Nincs történet, nincsenek karakterek, nincs semmi. Néhány öncélú, lényegtelen gyilok aztán kész…  Rémesen vontatott, unalmas film, ami egy idő után felidegesít, mert azt gondolja rólad, hogy amit nem mond el, azt Te pontosan tudod, de nem tudod és nem mond el semmit….

Nagyon nagy bukta… Ami a nézhetetlen kategóriától megmenti az autentikussága. Az 50-es évek Japánjában járunk. A képek, a helyszínek, a színészek ruhái,teljesen rendben voltak. Ezen kívül a tetkók nagyon jól mutatnak és igen, egy kicsi betekintést nyerhetünk abba, hogy hogyan működnek a jakuzák. Bár amilyen béna a forgatókönyv, egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy azok a jelenetek validok… Ezek a kis apró nüanszok  sem viszi el a hátukon a filmet, de legalább van benne némi plusz.

Szerintem 10/2

Egyszer végigküszködtem. Bárcsak ne tettem volna. Abszolút nem ajánlom megnézésre, egyszer sem. Ha valamiféle izgalmas, kardozós, jakuzás filmet keresel, ezt felejtsd el nyugodtan. Ez a film nem erről szól. Ez nem szól semmiről. Iszonyat gyenge forgatókönyv alapján készült el, teljesen lenullázta az egész filmet. A neten azt is olvastam, hogy a kulturális és történelmi utalásai sem stimmelnek, ehhez nem értek, így erről nem is nyilatkozok. Nekem nagy csalódás, nagy bukta. Szerintem én jobb forgatókönyvet írok…



Összeségében még mindig rendben vannak nálam a Netflix saját gyártású anyagai. A sorozatokat nagyon szeretem. Sajnos az egész estés filmek között be-be csúszik egy-egy gyengébb darab....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése