2019. december 25., szerda

Witcher

Megnéztem és azért nem aléltam el annyira a látottaktól és ez nem is annyira a látványra igaz, mert az sorozat lévén ugye költséghatékonyan visszafogott. A legnagyobb bajom a sztorival volt...
Előljáróban annyit, hogy egyik könyvet sem olvastam és sok évvel ezelőtt a három részes játék első részét ugyan pötyögtettem egy darabig, de ez tíz éve volt. Túl nagy nyomot nem hagyott...
Erre ugye nem rég kijött a Netflix agyonhype-olt sorozata. Most abba nem megyek bele, hogy Witcher vs Trónok harca. Ez alapból baromság, tök más liga, teljesen más történet. (A Trónok harca vége amúgy is igen gyenge lett.) A "baj" az, hogy  a Witcher nálam önmagában is billeg.
Azzal, hogy nem olvastam, nem játszottam, nem voltak különösebb elvárásaim, csak egy jó mesét akartam. És nem kaptam meg.

Ugyanis a történet látszólag egy összefüggéstelen katyvasz. Különösebb előjel vagy jelzés nélül ugrál különböző idősíkok között. Kifejezetten görcsöltem egy-egy jelenet vagy mini történet miatt, hogy az most a jelen vagy a múlt vagy a még múltabb múlt, vagy mi a fene és ez időnként a látottak értelmezésében, legalább is nekem, gondot okozott. Ugyanis a főszereplők nem öregednek, varázslények!!! Ha nem figyelsz oda, pillanatok alatt elveszted a fonalat. Ahogy fentebb is írtam ettől zavarossá, követhetetlenné vált a történet.
Jó példa erre a cintrai királynő (Szpoiler alert!) A sorozat elején még vidáman partizik az unokájával, a közepe táján a lánya szerelmi életét egyengeti(unoka még sehol...), míg a végén lelkesen próbálja eldugni az unokát Geralt elől. Igen ám, csakhogy közben az unoka egyéb kényszerítő tényezők miatt lelépni kényszerül Cintrából és akkor még a királynő egyébb állapotváltozásáról nem is beszéltünk. Ez csak egy történet/idővonal a sok közül, amelyek keverednek a nyolc rész folyamán, időnként kisebbfajta káoszt okozva. Értem én, hogy nagyon menő kavarni az idővonalakkal, de ez itt már túlcsordult...
Részben ide vág az is, hogy a történet bele-bele vág eseményekbe, történésekbe, majd nem viszi tovább azokat. Ez főleg Yennefer sztorijában fordul elő többször. Nagyon sok a király, a birodalom, amit éppen csak megemlítenek, vagy beszélnek róla. Rengeteg a csak bedobott információ, vagy az éppen nem bedobott meg sem említett féle, amire meg hivatkozik. Éljen, még nagyobb a zavar...

A látvány és a hangulat elmegy. Néha kissé plasztikus, műanyag, főleg egy-egy kastély vagy vár belső tere, de ettől ez még simán elmegy. Szerethető. A karakterek és a beszélgetések is elég jók, néhol kifejezetten viccesek. A kardozós, jelenetek kifejezetten jól koreografáltak és a mágia megjelenítése is nagyon tetszett.Csak hogy rendesen összerakott történet nélkül ez kevés lesz.


Szerintem 10/5

Összeségében egyszer elment, de nem lett maradandó. Őszinte leszek, a nyolcadik résznél már vártam a végét. A történetvezetés nagyon nem tetszett, aki nem ismerte előzetesen a világot az nagy eséllyel szívni fog, nagyon nagy hátrányból indul. Aki meg ismerte, az meg úgy sejtem fogja a fejét, hogy mennyire eltér a könyvtől. Lesz második évad, remélem változtatnak a struktúrán, a történet szerkezetén, mert ez így nekem nem elég. Gondolkodom rajta, hogy a második évad előtt megpróbálom elolvasni a könyveket, de lehet, hogy ettől még rosszabb lesz az élmény. Én mindent megteszek, próbálom szeretni a Witchert....


  


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése