2020. január 16., csütörtök

A magas fűben


A film nekem tetszett bár a netes - normális - kritikák, eléggé lehúzzák.  Még azzal együtt is, hogy voltak fenntartásaim, mivel a film alapja egy Stephen King (és fia Joe Hill) által írt novella. Az évek során belefutottam már jó pár King könyv filmadaptációjába. Volt köztük igen gyenge és egészen jó is. Szóval felemás a mérleg. A korai regényeit szerintem mindet olvastam, azokat nagyon szerettem és már akkor konstatáltam, hogy King nem normális. Gyermekkorában szerintem az utcára nem mert kimenni, mert annyira durván fantáziált horrort mindenhová is…
Most éppen a magas fűbe…
A film egyébként látszólag nagyon egyszerű, nincs komoly és összetett, több szálon futó történet és a helyszínt sem kellett nagyon építeni. Mindösszesen egy hatalmas kiterjedésű fűtenger és két épület adja a sztori alapját.  
Az pedig onnan indul, hogy egy testvérpár épp hajt keresztül a fűtengeren, amikor az egyébként terhes lánytesóra rájön a hányhatnék. Megállnak, a lány megkönnyebbül és kicsit beszélgetnek a jövőről, múltról, amikor a fűből egy kis srác segélykiáltását hallják meg. Felébred bennük a segíteni akarás és bemennek a fűbe, hogy megkeressék a srácot. Soha többet nem találnak ki…
Erősen szimbolikus. Mögé kell nézni a látottaknak, mert nem az van ami látszik. Tegnap este már fél kómásan nekem nem jött át teljesen, Macsek segítségével dekódoltam az adást teljes mértékben.  Bár folyik a vér, és van némi trancsír és persze ijedezünk is itt-ott, meg nyomasztó a hangulat, de ez nem horror, legalább is nem vegytiszta horror. Jelentem, a látottak után simán rásütöm a dráma jelzőt is. Ugyanis a fű, a végtelenség, a próbatételek labirintusa ahonnan bárki nem jut ki…

Ne úgy ülj le a film elé, hogy konstans ijedezés lesz, fröcsögni fog a vér és az agyadig pumpálja a film az adrenalint. Ezek csak kellékek, eszközök a filmben, ugyanakkor nem egy klasszikus horror filmet fogsz kapni. A szimbolika, a valódi mondanivaló teszi kerekké a sztorit igazán. Szóval ha ettől idegenkedsz, be se tedd.

Szerintem 10/7

Egy összesen hat szereplős sztorit kapunk, ahol a karakterek nincsenek igazán kibontva – egy teljes erejű drámához több kell. A közöttük lévő interakcióknak és beszélgetéseknek jóval erősebbeknek kellett volna lennie, hiszen ez egy olyan film, ami a feszültsége egy részét a karakterdrámákból szívja. Én hiányoltam némi háttérinfót arról is, hogy miért olyan a fűtenger, amilyen. Erről nekem nem jött át túl sok infó. Ezzel együtt, a majd két órás játékidőt észre sem vettem – beleszámítva a fáradtság miatti kómámat. Ha keresel egy erős mondanivalóval működő inkább thriller-dráma keveréket (némileg nyúlkálva a horrorban), simán nézd meg. Ezzel együtt is ez egy jobb Stephen King adaptáció. Ajánlom megtekintésre:-D

Azért, ha valaki erre jár és megnézte a filmet, kíváncsi vagyok, hogy neki is ugyanaz jött-e át a mögöttes tartalomból, mint ami nekem (Macsek segítségével).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése