2019. december 28., szombat

In the shadow of the Moon - A hold árnyékában..

Volt már olyan film a "kezetek között" amelynél annak rendje és módja szerint megnéztétek a trailert, elolvastátok az ajánlót, lett is róla egy kb. képetek, hogy mi várható, de a THE END után teljesen mást kaptatok? Ez a film pont ilyen volt.
A sorozatgyilkos szál az stimmel(van benne ilyen), a nyomozás stimmel(ilyen is), de, hogy a vége egyfajta szirupos, családi drámás izébe csomagolt csattanócska lesz, na azt nem vártam, semmi nem utalt rá.
Pedig ez a film is tök jól indult. Adott egy teljesen átlagos nap 1988-ban. A főszereplő egy rendőr, aki épp szolgálatba készül. Azért, igyekszik mindennel ellátni mindenórás feleségét mielőtt lelép az éjszakai műszakba hátra hagyva a nőt. A sztori innen indul.
Viszonylag gyorsan kifordul azonban magából az unalmasnak igérkező műszak. Másodpercre pontosan ugyannakor hal meg három ember és ugyanúgy. A nyomozás során eljutnak egy nőhöz akit el is kapnak - hajszál híján. Az utolsó pillanatokban azért zavarba hozza a rendőrt azzal, hogy olyanokat mond neki amiket nem kéne tudnia. Rövidke tusakodás után beesik a metró alá és meghal.
Kilenc év múlva újra ugyanolyan módon  megölt embereket találnak és a nő megint feltűnik...



Nem lenne ez rossz sztori, ha nem lenne például tökre összecsapott a forgatókönyv. A film 95%-ában semmit nem tudunk meg a nőről, de az tény, hogy a rendőr konkrétan teljesen rámegy arra, hogy elkapja őt. Az utolsó 5%-ban viszont annyi infó jön, hogy azt hittem, az már egy másik film, az elhangzottaknak annyira semmi köze nem volt az előző 95%-hoz. Olyan érzésem volt, hogy ez egy nagy dózisú magyarázkodás, arról, hogy mi is történt a filmben. Merthogy egy csomó minden addig nem derül ki.
Nézel egy filmet, amiben egy tönkre ment rendőr gyakorlatilag mániákusan próbálja elkapni a nőt - sosem sikerül, és a végén pedig kiderül, hogy már nem is akarja, mert nem az van, ami a filmből addig átjött - és mi nézők is azt hittük - hanem tök más. Kapunk gyorsan egy magyarázatot és vége is.
Én éreztem hülyének magam, hogy nem tűnt fel, hogy a filmben ez a magyarázat  végig megvolt...
A karakterek nincsenek rendesen kidolgozva, indokolatlan események történnek, és ahogy fentebb is írtam a játékidő végén jöttek rá a készítők, hogy baszd meg 10 percünk maradt le kéne zárni valahogy..... Nekem ez kevés.
A színészek sem segítettek, nem annyira sikerült eljátszani azt amit kellett volna. Például a főszereplő már ott elbukott, hogy nem hittem el róla, hogy ő egy évtizedek óta a nő után megszállottan kutató nyomozó. Nem ment..
Nem írtam még semmit a tudományos magyarázatról. Fizikus diploma nélkül is azonnal átjött, hogy baromság. A kilenc évenkénti holdállás teszi lehetővé az időutazást. WTF? Baromság.

Szerintem 10/5

Kár érte. Jó féle kriminek indult, nagy kraftal, de a kétharmadára kifulladt és a végére még el is sziruposodott. A the end után meg még én éreztem hülyének magam. A Netflix saját gyártású filmje, sajnos ez nekem nem jött be. Egyszer meg lehetett nézni, de nincs benne több.
Egy dolog jutott még eszembe, ami pozítivum. A film elején nagyon jól néznek ki a városról lőtt éjszakai felvételek, ha nagy képernyőn nézed. Hát, ennyit erről....





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése