2020. január 26., vasárnap

Close

A filmet úgy aposztrofálnám, hogy ez a film egy anya-lánya akció. A páros egyik fele egy anya, aki mégha kicsit máshogy is, de elvesztette a lányát, míg a lány nyolc éves korában öngyilkos lett az anyja.Mind a ketten defektesek ez nyilvánvaló. A sztori elején egyik sem szívlelte túlságosan a másikat, de az események úgy alakulnak, hogy közel kerülnek egymáshoz.
A lány ugyanis egy milliárdos bányavállalkozó örököse. Az apja épp most halt meg. Küszöbön áll egy nagy üzlet, amit a mostoha anyjának kell befejeznie, a média keresztüzésben. A baj csak az, hogy az apa minden részvényt a lányára hagyott. Természetesen a lány és a mostohaanya emiatt sem szívlelik egymást túlságosan.
A nő egy testőr. A sztori elején egészen profi módon húz ki a csávából egy stábot Afrika közepén. Őt bízzák meg azzal, hogy védje a lányt.
Az üzlet miatt a lány Marokkóba utazik. Egy védett házban  - kasbában - lakik, amit a mostohaanya által bérelt testőrök is védenek. Nem túl hatékonyan. Az este folyamán megtámadják a házat és megpróbálják elrabolni a lányt. A testőrnő kimenti és meglépnek. Marokkó mélyén nincs túl sok esélyük. Főleg úgy, hogy minden jel arra mutat, hogy a támadók megbízója is a mostohaanya...



Kicsit tartottam a filmtől, hogy egy nagyobb adag hisztipicsáskodásról szól majd, de nem. Van persze, de nagyon klasszul ki van egyensúlyozva. Az egész film másfél óra és ebbe teljesen jól belefért az érzelmi töltelék, az akció és a "szép tájakat bambulok kifejezéstelen arccal" jelenetek is. Semmiből sem kaptunk túl sokat, vagy túl keveset. Ami mégiscsal bicsaklik, az megoldás. Az utolsó 10 percben derül ki, hogy nem az van, ami látszik. Ha felfogjuk csattanónak, akkor ez is rendben van.


Szerintem 10/6

Egy kiegyensúlyozott akciófilmet kapunk pont kellő mennyiségű drámával, pont kellő mennyiségű érzelemmel. Nincs ilyen definíció, de én csajos akciófilmnek is nevezném, hiszen a kulcsfigurák nők. Mégsem teljesen az, hiszen az akció jelenetek kellően véresek, hullanak ám az emberek rendesen. Azért húztam le mert nincs benne semmi extra, semmi olyan amit nem láttunk már korábban. A sztoriban sincs semmi meglepő, a csattanótól sem dobsz majd hátast. Ennek ellenére korrekt, jól összerakott, jól kiegyensúlyozott akciófilm. Nekem tetszett.


A hangulata is remek. Szép tájakon járunk, jó a háttérzene. A színészek rendben voltak, mindenki jól játsza a szerepét. Egyszer mindenképpen meg lehet nézni, mert nincs benne semmi rossz.:-D Én egy lendületből megnéztem, egy percig nem untam, a másfél óra pikk-pakk elment.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése