2015. január 27., kedd

Holtodiglan

Nos tisztelt férfitársaim, ha éppen házasságban éltek és minden szép és jó, ezt a filmet nagyon nem ajánlom. Ha hajlamosak vagytok egy remek film hatása alá kerülni, akkor ez a darab igen nagy veszélyt jelent rátok és a házasságotokra nézve is. Mondom ezt azért, mert ha tömör és egzakt akarok lenni, a Holtodiglan (Gone Girl) egy kurva jó film.
Mindig erőlködök azon, hogy besoroljam a megnézett darabokat, valamilyen stílusba. Itt egyértelmű, hogy ez egy thriller. Nos, sokkal több annál. Egy végig, nyomasztó, feszült krimibe ágyazott családi dráma, szociológiai és családpszichológiai agyrobbanás, durván. Olyan szinten profin összerakott történettel, hogy még most is liba bőrözök. Ritkán szoktam felháborodni filmeken, de ezen sikerült. A sztori miatt. Jelentem a filmnek sikerült annyira beszippantania, hogy amikor a megalkotott koncepciómról kiderült, hogy nem az van, hanem teljesen más, egyszerűen dühbe gurultam, mivel meg voltam győződve, hogy ki a bűnös, kit kell utálni, akiről kiderült, hogy ő éppen ellenkezőleg, egy áldozat, Frusztrált lettem. :-D
A film szerkezetileg 3 jól különválasztható részre bontható. Az első részben megalkottam a véleményem a helyzetről, amiről a második részben kiderült, hogy na, az nagyon nem úgy van, a harmadik részben pedig már azzal szembesültem, hogy mind az első, mind a második részben felállított véleményem helyes és nem, egyszerre. Mindez nyakon öntve visszaemlékezésekkel, bevágásokkal, snitekkel, narrációval. Egyszerűen verhetetlen. Hatalmas rendezés.Odaragasztott a képernyő elé. A sztori: Házasság? Halálos lehet.Nick és Amy az ötödik házassági évfordulójára készül. Boldogok, gazdagok, elégedettek ám az ünnep estéjén az ifjú feleségnek nyoma vész, és gyorsan kiderül, hogy a látszat csalt: a pár tele volt félelmetes, sötét titkokkal. Mindenki Nickre gyanakszik, és ő a hazugságaival meg ügyetlen elterelő hadműveleteivel egyre inkább magára tereli a figyelmet. Hiába bizonygatja makacsul, hogy nem tehet semmiről, már csupán az ikerhúga, Margo bízik benne. De ha nem a férfi a tettes, akkor hova lett a felesége? És hogyan magyarázhatóak az egyre-másra előkerülő, egyre furcsább titkok? Azok, amelyek talán minden boldog családi élet mélyén ott lapulnak. Azok, amelyek olyan könnyen vezetnek el egy ember halálához.(port.hu)

Kezdeném mindjárt azzal, amit fentebb már megpróbáltam szavakba önteni. Annyira egyedi és verhetetlen a történetvezetés, hogy a két és fél óra fel sem tűnt, engem megevett szőröstül bőröstül, még mindig a hatása alatt vagyok. Fantasztikus. Leginkább a Harcosok Klubja jutott az eszembe, amit nem mellesleg ugyanez a rendező rendezett. Ha azt szeretted, ezt is fogod.
A színészek nagyon jók, Ben Affleck-ről ezt eddig is tudtam, de a női főszereplő is remek, a nézésétől még mindig a hideg ráz... Az összes karakter nagyon jó. Élnek a filmben, káromkodnak, szemetek, lenéznek, lesajnálnak, éreznek és hazudnak is kőkeményen.
A feleség karaktere a legsúlyosabb, amit eddig valaha láttam összerakva. Nem akarok róla túl sokat mesélni mert az már spoiler lenne, de nem véletlenül szólítottam meg a férfitársaim elsősorban. Azt vettem észre, hogy nincs a filmben szerethető karakter, és a folyam különböző pontjain mindet utáltam valamiért. Talán a rendőrnő és a húg karaktere van annyira pozitív, hogy szerethető, de én sem a férjre sem a feleségre nem tudok pozitívan gondolni így a vége után. A helyszínek teljesen átlagosak, de ez így volt jó, nem ezeken van a hangsúly. A hangulat végig nagyon remek. Külön megjegyezném, a sajtó és a médiák állandó ekézését. Nem tudnék amerikai újságíró lenni, még van annyi gerincem.

Szerintem 10/10


Ezt a filmet mindenkinek ajánlom. Tökéletes thriller. Annyi fordulat, váratlan esemény van a sztoriban, hogy garantáltan beszippant és ha férj vagy, innentől kezdve biztosan gyanúsan méricskéled majd a boldognak látszó párodat. Én a hatása alá kerültem, nagyon. Biztosan többször is meg fogom nézni.

Online mozi link(KATT)

Szerinted?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése