2014. november 30., vasárnap

Star Wars vagy Star Trek?

Lehet, hogy totál felesleges a kérdés, de bennem akkor is kattog. Évtizedek óta egymással versengő két világ kb. ugyanakkora rajongói bázissal. Az az őszinte igazság, hogy én mind a kettő világot nagyon szeretem, bár másért. A Star Trek sorozatok minden egyes részében szerepet kap egy csipetnyi tudomány, már maga az alapkoncepció is tudományosan felépített és ez még a mozifilmekben is bőségesen tetten érhető. Ezzel szemben a Star Wars egy mese. Elejétől a végéig, a gonosz és a jó küzdelme. Látványos, magába szippantó, viszont "csak" egy mese. Szemben az előzővel lényegében csak mozifilmekkel indult és talán ott jobban is szerepelt, mint a Star Trek. A két világ lényei, bolygói, látványvilága szerintem szignifikánsan eltér. Aki kicsit is elmerült bennük, az minden további nélkül meg tudja különböztetni a két világot és ez így van jól. Másról szólnak, más a mondanivalójuk, különbözzenek.
A Disney húzása most ezt képlékennyé tette, hiszen az új Star Warst ugyanaz a rendező csinálja, mint az utolsó kettő Trek-et. Milyen lesz, hogy fog kinézni? Összemosódik vajon a két világ eddigi beton biztos határa? Az új trailer kapcsán sokat gondolkodtam rajta. Grátiszként felvettem a repertoárba az utolsó két Star Trek filmet is, hamarosan következnek. Kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is.....
polls
Szavazzatok! Kíváncsi vagyok, hogy az erre járók melyik világot szeretik jobban. Szeretik-e egyáltalán? Hajrá, csak egy kattintás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése