2015. július 14., kedd

Krisztus utolsó megkísértése - Rácska szerint

Megnéztem a Krisztus utolsó megkísértését. Nem írok róla hosszút, de ígértem, hogy valami lesz. Szóval nekem kicsit vontatott film volt. És hiába írták az elején, hogy semmi köze az evangéliumokhoz, engem zavart, hogy néha szó szerinti idézetek voltak, de nem mindig abban a szituációban, ahogy az Írásban van. 
Néha meg nem is pontosan: ezt könnyebben megbocsátottam.
A film elején felvetett probléma: a test és lélek küzdelme jól végig volt vezetve a filmen. Igen: ilyenek vagyunk emberek: szeretjük a nyugalmat, a szép életet, nem pedig a küzdelmet. És joggal feltételezzük, hogy Krisztus is így volt vele: szeretett volna családot, szerelmet, nem pedig ezt az életet. A kereszthalál úgyis felfoghatatlan az emberek számára.... 
Szóval mikor is jöjjön egy utolsó megkísértés, ha nem az utolsó pillanatban? Amikor az élete múlik rajta?? És vajon milyen köntösben jön a Kísértő? Ez nagyon tetszett a filmben, mert az az, amit mi egyszerű emberek elfelejtünk: hogy a kísértés nem valami csúnya elrettentő dolog. Sokszor angyali, szépséges csábítás. Nyugodt élet, család, szerelem... Mire lenne még szükségünk. Ja, hogy nem ez volt a feladat??? 
Na, a többit már mindenki fejtse ki magának érdekelne nem hívő ember véleménye: vajon mi van ebben a filmben, amit máshogy lát az, aki nem naponta él az Igével? Egy biztos: a könyvet szeretném elolvasni, mint ahogy most Kazantzakis másik ismert regénye, a Zorba is elkezdett érdekelni.


Szerinted?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése