2015. július 26., vasárnap

Zuhanás a szerelembe - Rácska szerint

Tegnap néztem meg ezt a viszonylag régi (Falling in Love, 1984) filmet. Szerintem láttam már, de akkor nem tudom, milyen hatást tett rám. Most nagyon megfogott a témája, megoldása és a két főszereplő színészi játéka miatt is. A témája nem túl bonyolult: két házasságban élő ember összetalálkozik, egymásba szeretnek, majd külön válnak, mivel fontosnak tartják házasságukat. A végét nem árulom el, de érdemes megnézni, nem a csattanó miatt, hanem az odavezető út miatt. Ez amolyan tipikus elhallgatós film. Nincs minden kimondva, megmutatva, nyugodtan járhat közben az ember agya azon, hogy ő vajon mit tenne abban a helyzetben, hogyan élné meg, amit a szereplők megélnek. Lassú film, erre készülni kell, nem csöpögős-romantikus. Csak olyan nézze meg, aki hozzám hasonlóan sokszor azért vesz elő egy-egy mívesebb filmet, mert arra készül, hogy a film segítségével feldolgozhatja élete egy-egy eseményét.
A két színész: Robert De Niro és Meryl Streep nekem szinte sosem okoznak csalódást. Ebben a filmben sem. Simán elhitették, amit játszottak. Főleg Meryl Streepért vagyok oda, mert annyira érzékeny az arca, annyira tud bánni a nézésével, a félmosolyával. Itt egy törékeny, de megpróbált asszonyt játszik kitűnően.
Ami számomra még különösképpen emeli a film értékét, hogy állást mer foglalni fő erkölcsi értékek mellett úgy, hogy megmutatja ennek nehézségét is. Mert kísértések mindannyiunkat érnek, és nem mindegy, hogy állunk ellen nekik.
 

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése