2017. február 27., hétfő

Rouge One: A Star Wars Story

Az Érkezés tegnapi buktája után kellett valami olyan, ami vissza adja a megborult hitemet a sci-fikben. Ennek örömére böktem rá a Rouge One-ra. Annak ellenére, hogy űrhajókon röpködnek, lézerfegyverekkel lövöldöznek és lépcsőház méretű lépegetőkből osztják az áldást,  mondjuk sci-finek pont nem nevezném, de legalább egy baromi jó mese, mint ahogy az összes eddigi rész is, tisztelet a "kivételnek". Hát...öööööö. A Feltámad az erő szar volt (szerintem), de azt most hagyjuk.
Annyiban mégse, hogy pre volt bennem némi fosás, hogy a Rouge One sztorija is megy a levesbe, de mint minden Star Wars filmnél, ennél is izgalomtól szapora légzéssel zúztam el a messzi messzi galaxisba egy X-szárnyú vagy egy Tie Fighter fedélzetén (nekem azok is tetszenek)
Fékezés után egy bolygón landoltam ahol egy birodalmi különítmény épp begyűjt egy a munkától megcsömörlött és nyugis vidéki éldegélésre vágyó "jómunkásembert". Ja, hogy ő a Halálcsillag (egyik) tervezője... A felesége meghal sajnos, azonban a lánya meglép. Magához veszi egy haverja, aki épp a bolygón bóklászik. Snitt. Eltelt tizeniksz év. Megtudjuk, hogy lelép egy pilóta a Birodalom kötelékéből (bakker a feka csávó a Feltámad az erőből....). A pilóta egy nagyon fontos üzenetet hoz, nem mástól, mint a jómunkásembertől.
Megszólalt benne a lelkiismeret, mert az üzenet arról szól, hogy a Birodalom a Halálcsillag képében valami nagyon halálos dolgot alkotott, de van kiskapu, le lehet zúzni. Csak kellenének a tervek hozzá. A Halál Csillag tervei. A random arcokból magától összeverbuválódott szedett-vedett csapat a jómunkásember lányának vezetésével jó pár fordulat után bekommandózza magát a Birodalom egyik jól őrzöttnek gondolt bázisára. A cél az, hogy lenyúlják a terveket. Hatalmas csata veszi kezdetét földön és levegőben....
Nem egy bonyolult történet, viszont elejétől a végéig élveztem. Minden benne van, ami a régi Star Wars filmek ízét adta. Kalandorok, szerethető karakterek bolygók, városok, csomóféle létforma. Továbbra is irtó béna birodalmi gyalogosok (hullanak, mint a legyek), jedi, szakadt lázadók, vérprofi birodalmiak, űrcsaták, lépegetők, száguldás egyik helyszínről a másikra meg minden más, ami a filinghez kell.
Nincs megállás! Nincs lacafacam meg érzelmes nyünnyögés. Ez végre egy igazi Star Wars volt, amiért nagyon imádom ezt a világot. Nekem nagyon tetszett.

Szerintem 10/10

Pontosan azt az érzést kaptam, ami a legrégebbi három részből jött át. Laza, szórakoztató, beszippantó. Ha igazi Star Wars-t akarsz, ugorj neki nyugodtan. A sztori nem bonyolult (egyik részben sem volt az) van benne bőségesen dramaturgiai hiba, de legalább pont leszartam, lévén nem is azért nézem és szeretem ezt a sorozatot. Tele szerethető karakterekkel, és köcsög gonoszokkal (Dath Vader nettó 2 perce mondjuk gáz) klassz helyszínekkel, igazi űrcsatákkal és lövöldözésekkel, meg minden mással is. Simán többször nézős....
Nem tudok róla többet mondani. Itt azért van tisztességes kritika is. Aki már látott Star Wars filmet, tudja mire számíthat. Azt meg is kapja csont nélkül, itt nem játszik a zsákbamacska. Nyomjátok! :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése