2017. március 1., szerda

Autopsy of Jane Doe

Amikor először összefutottam ezzel a filmmel akkor felcsaptam a google translater-t, hogy ugyan mégis mit jelent az autopsy szó. Nos miután kiderült, hogy azt jelenti, hogy "boncolás", meg is inogtam. Skippelnem kéne. Utálom ugyanis a cél és ok nélkül gusztustalan filmeket. (Itt nem sokszor fogsz trancsírozós filmekről olvasni, mert ilyeneket elvből nem nézek meg) Na, szóval nettó 14 másodpercig mérlegeltem, hogy legyen - ne legyen, aztán elolvastam, hogy miről szól. Lenyomtam Macskával és nem bántam meg....
A helyzet az, hogy bőven van benne trancsír, de sikerült ezt úgy elém rakni, hogy átjött, ez a film része.(De nem csak erről szól, és nem is öncélúan gusztustalan. - Anatómia mániások előnyben!) Szerves részét képezi a sztorinak, az hogy nagy totálban szemlélhetjük, Jane Doe szívét, máját, egyéb belsőségeit, de csak azért, mert ezek alapján kéne kitalálnia a két főszereplőnek, (akik egyébként apa-fiú kapcsolatban csapatják a patológus bizniszt) hogy mi miatt szenderült jobblétre a hölgyemény.
Mert hogy egészen halott. Elvileg. Egy elég véres tett helyszínén találják meg a rendőrök félig elásva. Azonosíthatatlan, nincs neve, nincs személyazonossága. A nyilvántartások szerint konkrétan nem létezik, hoppácska..
Nem számoltam de 4-5 iszonyatosan szarrá gyilkolt hulla van a házban, ahol megtalálják. A rendőrség semmilyen összefüggést nem talál és az indíték is hibádzik. Mindegy is, Jane Doe-t leadják a magán patológián, hogy derítsék ki, miben halt meg, hátha előrébb jutnak az ügyben. Apa és fia neki is látnak roppant szakszerűen és akkurátusan szétnyiszálni a testet.
Először csak magától kinyílik az egyik hullahűtő ajtaja, de ahogy egyre több furcsaság derül ki a testtel kapcsolatban beindul a buli, nagyon. Jane Doe meglehetősen nem az aminek látszik...
A film nem rossz. Ijedeztem rendesen, hatásosan és folyamatosan nyomja a parafaktort. Ugráltam ahol kellett, baszdmegeltem és utána toltunk még egy kis Simpson családot, hogy ne álmodjam már újra a filmet  Mindenképpen nézd meg ha egy jó horror filmet keresel.
Tetszett, hogy klasszul kompaktul össze van rakva. Van íve, eleje és vége a sztorinak. (Sok olyan horror filmmel futottam már össze, aminek bullshit volt a sztorija - na ennek nem.) Egyébként Macska szerint misztikailag is teljesen rendben van. Szóval korrekt iparosmunka
Még akkor is, ha van benne néhány dramaturgiailag tök felesleges rész. Egyes események abszolút semmilyen befolyással nincsenek a történetre. (Kíváncsi vagyok, hogy Ti is észlelitek-e ezeket a részeket) Belefért. Én fostam végig...

Szerintem 10/8

Itt is ajánlanék "tisztességes" filmkritikát. Íme. Hozzáteszem, ettől az írástól én nem kaptam kedvet a filmhez, pedig nem rossz darab.
Ha hozzám hasonló egyszerű laikus LCD bambuló vagy, tedd be nyugodtan. Ha szereted a kicsit thrillerbe hajló horrorokat, tudománnyal és logikus következtetésekkel átjárt nyomozást és belefér, hogy nem szaroznak az emberi belsőségek mutogatásával, csípni fogod.

   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése