2020. január 15., szerda

War Machine


Azért ha valakit Brad Pittnek hívnak, még nem jelenti azt, hogy nem csinál szart. A War Machine című filmmel mindjárt kettőt is. Amellett, hogy ő a főszereplője a filmnek, a produkciós cége rakta össze. Egyik apró fícsőr sem dob semmit a filmen, az ugyanis igen gyenge lett.
A sztori szerint  - egyébként igaz történet alapján- egy új tábornok neveznek ki az Afganisztánban ügyködő koalíciós hadsereg élére. Glen Macmahon tábornoknak elvileg az lett volna a feladata, hogy a Obama elnök elképzelése szerint szépen befejezi a háborút és elindítja a kivonulást.
Ezzel szemben a tábornok nem éppen így jár el. Ő háborúzni akar, erősítést kér és konkrét akciót is elindít. Sőt erősítést kunyeráló turnéra is megy a szövetségesek országaiba.  Az a fejlövése ugyanis, hogy addig kell háborúzni amíg mindenhol gyökeret nem ver az amerikaiak által meghonosítani kívánt nagy és fantasztikus demokrácia és fellendülés. Nos a helyiek konkrétan elküldik őt és az amerikaiakat a picsába. Ennyi a történet, amit össze bírtam rakni….
Jelentem ez nem háborús film. Azon túl, hogy katonák játszanak benne és Afganisztánban játszódik, a film végi kis max 5 perces lövöldözésen kívül ebben semmi akció nincs. De ez még a legkisebb probléma a filmben. Szatírának készült, elvileg humorosnak kellene lennie,   de ez a film engem idegesített. Egytől egyig fárasztó idióták a szereplők. A tábornok tikkel, hülyeségeket beszél és úgy alapjában véve, mintha szélütött lenne. Angolul néztem, olyan szófordulatokat használ, amit alig értettem, de a stábjába tartozó összes tiszt szellemi fogyatékos... egytől egyig. Ez a film humorának a forrása. Ennek kellett volna lennie. Csak nem humoros kicsit sem.

A film egyébként beszélgetések sorozata. Vannak eltérő arcok, eltérő karakterek, akár egy jó dráma is lehetett volna, de az a helyzet, hogy egy idő múlva már fárasztott. Kicsit sem volt szórakoztató vagy vicces. Hajszál híján feladtam.

Szerintem 10/2.

De csak azért, mert jók a helyszínek, figyeltek a részletekre. Azontúl, unalmas, fárasztó, és egy idő múlva a szellemi fogyatékos esetleg idegbeteg karakterek közötti interakciók már nagyon idegesítettek.  Nem ajánlom megnézésre egyszer sem.  Nem is írok többet a filmről, nem is nagyon lehet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése